پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن به ۳۲۰ میلیون تومان| پرداخت ۸ قسط ۴۰ میلیونی علی‌الحساب تا زمان تحویل واحد

  • کد خبر: ۱۱۲۹۰۵
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
  • ۱
افزایش آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن به ۳۲۰ میلیون تومان| پرداخت ۸ قسط ۴۰ میلیونی علی‌الحساب تا زمان تحویل واحد
در حالی طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قرار بود آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد که این مبلغ به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آبان‌ماه سال گذشته با اشاره به برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید مسکن) گفته بود: بانک‌های عامل وام ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی قانون جهش تولید مسکن را که مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد بر اساس سود شورای مذکور که ۱۸ درصد است، تقسیط می‌کنند.

محمودزاده با تاکید بر این‌که مابه‌التفاوت این سود توسط صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود در پاسخ به این پرسش که مابه‌التفاوت چه‌میزانی است، ابراز کرد: این مابه‌التفاوت برای گروه‌های مختلف، متفاوت است. طی هفته آینده (هفته چهارم آبان‌ماه سال ۱۴۰۰) در رابطه با جدول مابه‌التفاوت سود تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اعلام این‌که سود این تسهیلات برای دهک‌های یک تا ۳ بالغ بر ۵ درصد است، گفت: برای دهک‌های درآمدی دیگر بر اساس توان پرداخت و توان مالی تنظیم شده است.

محمودزاده تصریح کرد: آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده ۴۰ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: این پول برای ثبت‌نام اولیه است و مابه‌التفاوت بین تسهیلات و قیمت تمام‌شده طی ۵ مرحله که در قرارداد می‌آید از متقاضیان دریافت می‌شود.

با توجه به اظهارات محمودزاده آورده سایر دهک‌ها در ۵ مرحله  حدود ۲۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که برخی متقاضیان تایید شده نهضت ملی مسکن در تماس با این خبرگزاری از افزایش آورده خود در طرح مذکور خبر دادند.

بر این اساس طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند متقاضیان باید طی ۸ مرحله ۳۲۰ میلیون تومان آورده خود را واریز کنند. به عبارت دیگر متقاضیان باید هر مرحله ۴۰ میلیون تومان به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز کنند. طبق اعلام شرکت عمران پرند، مبلغ آورده متقاضیان "علی‌الحساب" است، یعنی احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در چیتگر با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد زمین ۴ میلیون مسکن نهضت ملی شناسایی شده است، گفته بود: امروز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نهضت مسکن ملی آماده بارگذاری است.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد این طرح در دست اجراست، افزود: بر اساس توافق‌های به عمل آمده با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی امام و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ترتیب ۱۰۰ هزار، ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن قابل پیش‌بینی نیست گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت نهضت ملی مسکن افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
0
خواهشنا مبلع قسط رو کم کنید تا امثال من توان پرداخت قسط راداشته باشیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->